Sunday, November 29, 2009

TEMPAT MAKAN/RIADAH/BEREHAT

KEDAI STOPA
-Tom Yam,Mee Goreng Kering,Ikan & Sotong Celup Tepung dia besh.Kalau dari bandar Marang nak hala ke dungun Ianya terletak sebelum kedai T SHOPPE . Sebelah kiri hala ke Dungun. (12pm-magribi)

KEDAI MIE ROTI CANAI
-Roti canai & makanan pagi.Terletak berhadapan dengan T SHOPPE. Kalau nak beli rempah ikan bakar pun boleh. Kiranya MIE ni antara orang terawal yang membuat rempah ikan bakar kat Marang ni. Otai la tu...tapi sekarang lebih menumpukan terhadap kedai makanan paginya sahaja..sebelah kanan hala ke Dungun.(awal pagi-12pm)

KEDAI T SHOPPE
-Terdapat pelbagai jenis barang keperluan & makanan terutamanya dari negeri TERENGGANU sendiri. Kira-kiranya macam 7E la ni...Sebelah kiri hala ke Dungun.

MEDAN SELERA KELULUT
-Terdapat banyak kedai makan di sini. Korang pilih la mane yang berkenan.Tapi yang special dan aku suka makan kat sini ialah SATE PAK MEZAH.Ianya terletak sebelah dengan kedai T SHOPPE. Sebelah kiri hala ke Dungun.(waktu aktif niaga-4pm-12am)

CALET SEMARAK
-Dibina sempena kedatangan perdana menteri malaysia ketika itu iaituTun Dr Mahathir Mohamad dalam Program Mesra Bersama Rakyat (SEMARAK) pada tahun 1988. Selepas Medan Selera Kelulut. Sebelah Kiri hala ke Dungun.


KEROPOK LEKOR
-Yang top kat sini ialah kedai KEROPOK 008. Berhadapan dengan Chalet Semarak selepas Medan Selera Kelulut. Sebelah kanan hala ke Dungun.

ROTI TEMPAYAN
-Kedai ni terletak betul-betul di depan kawasan Pantai Peranginan Kelulut. Sebelah kanan hala ke Dungun(4pm-12am)

MEE SUP
-Terletak selepas Pantai Peranginan Kelulut. Aku tak ingatla kedai ni yang ke berapa. Yang pasti tuannya bernama Man Pela. Sebelah kiri Hala ke Dungun.(12pm-magribi)

AIR NIRA
-Kalau dari bandar Marang nak hala ke dungun ianya terletak selepas daripada Pantai Peranginan Kelulut. Terus sikit lepas jumpa satu selekoh korang perhati la sendiri kat kiri kanan
jalan tu mesti ader gerai yang jual air nira tu.

KILANG NIRA NIPAH
-Terletak di kawasan gerai air nira. Sebelah kiri hala ke Dungun.

CHALET
-Lepas selekoh selepas gerai-gerai air nira tu.Sebelah kiri hala ke Dungun.

Panjang kata kalau korang lalu dan masuk je kat kawasan KG KELULUT ni korang tak akan mati kelaparan la...mungkin mati kekenyangan ade la..... :)




No comments:

Post a Comment